dnes je 19.4.2024

Input:

Publisher 2013: Vytváříme reklamní skládačku

19.8.2016, , Zdroj: Verlag Dashöfer

Možná, že jste někdy dostali zajímavě upravenou reklamu. Mohlo se jednat o poskládaný letáček, přeloženou kartičku, brožuru či jiný poskládaný motiv (například ve tvaru vlaštovky, pohárku, …). Zkuste se nyní podívat na některé tipy, jak lze vytvořit vlastní tištěnou reklamu.

Nejprve zkuste zapojit vlastní fantazii a vytvářejte vše od začátku z takzvané prázdné publikace. Jak? Po spuštění programu vyberte v galerii možnost Prázdná A4 (na výšku).

Vznikne běžná publikace formátu A4 – my však budeme chtít vytvořit kartu přeloženou na čtyřikrát. Postupujte podle následujícího návodu:

  1. Na kartě NÁVRH STRÁNKY klepněte na šipku v pravém dolním rohu skupiny Vzhled stránky – zobrazíte tak dialogové okno Vzhled stránky.
  2. Jako typ rozložení nastavte Přeložená karta.
  3. Nabídne se několik možností přeložení listu – vybraná možnost se pro lepší představu zobrazí v náhledu v pravé části zobrazeného okna Vzhled stránky.
  4. Zvolíme možnost Čtvrtina listu s přeložením po straně.

Hned po klepnutí na tlačítko OK program upozorní, že ve vybraném návrhu jsou stránky uspořádány do skupin po čtyřech a nabídne doplnění o další tři strany.

Všimněte si v levém podokně s náhledem stránek, že skládanka je opravdu tvořena ze čtyř stran (příklad Publisher2013_reklama1.pub).

Postupně se tak na jednotlivé stránky se dá přepínat a vytvářet na nich vlastní obsah. Pokud budete chtít přidat další stránky, bude to opět možné jen ve skupinách po čtyřech.

Podobně jako při tvorbě jiných publikací snadno změníte nastavení barevných schémat (na kartě NÁVRH STRÁNKY ve skupině Schémata) nebo sady písma (ikona Písma).

Pokud nechcete tvořit publikaci úplně sami, můžete si pomoci vložením předem připravených prvků dostupných na kartě VLOŽENÍ ve skupině Stavební bloky.

Lze si vybrat z následujících možností:

  • Části stránky – naformátovaná textová pole a ozdobné nadpisy,
  • Kalendáře – okamžité vložení kalendáře na tento a příští měsíc, kalendář na libovolný měsíc můžete nastavit po stisku tlačítka Další kalendáře,
  • Ohraničení a zvýraznění – výběr z několika druhů ozdobných pásů a rámečků,
  • Inzerce – grafické tvary pro upoutání pozornosti zákazníků.

Postupnými úpravami a přidáváním jednotlivých částí vytvoříte materiál pro reklamu podle vlastní představy. Vždy si vše samozřejmě snadno ověříte i v náhledu (volba SOUBORVytisknout). To především proto, abyste si byli také jisti uspořádáním stránek a jejich rozložením.

 

Všimněte si, že všechny čtyři stránky

Nahrávám...
Nahrávám...